پیام ویژه

آخرين مطالب

سرمقاله جوان/ رژیم صهیونیستی دشمن انسان، اسلام و ایران يادداشت

سرمقاله جوان/ رژیم صهیونیستی دشمن انسان، اسلام و ایران
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - روزنامه جوان / « رژیم صهیونیستی دشمن انسان، اسلام و ایران » عنوان یادداشت در روزنامه جوان به قلم حمیدرضا‌شاه‌نظری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
 رژیم نامشروع صهیونیستی موجودیتی است که بر اساس تلاقی اهداف کاملاً سلطه‌جویانه دولت‌های مستکبر غربی و برنامه سلطه جهانی صهیونیسم بین‌الملل در منطقه غرب آسیا به وجود آمد. بررسی تاریخچه این رژیم که بر دریایی از خون تأسیس شده و تداوم یافته است نشان می‌دهد که در پس آن، برنامه سلطه بر کل ملت‌های غرب آسیا چیده شده و هیچ کشور و هیچ ملت و هیچ شخصی نمی‌تواند خود را از تأثیرات آن دور بداند. امروز اگر به منطقه غرب آسیا نگاه کنیم هر مشکل و مصیبت عمده‌ای که در این منطقه وجود دارد به طور مستقیم عاملیت رژیم صهیونیستی در آن مشخص است؛ از تشکیل گروه‌های نیابتی سلفی، تکفیری که با مدیریت امریکا و نقش‌آفرینی این رژیم محقق شد - و کم‌ترین دلیل صدق این ادعا هم علاوه بر اعترافات مقامات امریکایی، عدم شلیک حتی یک گلوله تاکنون به سوی صهیونیست‌ها به دست این جریانات و در عوض تقابل دائمی و همیشگی آنان با محور مقاومت است- تا قتل عام و جنایات روزانه علیه ملت فلسطین و سایر کشور‌های منطقه. 
ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در استراتژیک‌ترین و مهم‌ترین نقطه از جهان زندگی می‌کنیم؛ در غرب آسیا که مهد ادیان الهی است و صحنه اصلی درگیری خیر و شر. در جایی که استراتژیست‌ها آن را نقطه کانونی جهان می‌دانند و متفق هستند که هرکس بر این منطقه تسلط داشته باشد می‌تواند جهان را مدیریت کند. در سرزمین وسیعی که عمده نفت جهان به عنوان مهم‌ترین محصول استراتژیک جهان را در خود جای داده است. در منطقه‌ای از جهان که نقطه اتصال مناطق و قاره‌های مختلف و محل گذر دالان‌ها و گذرگاه‌های راهبردی جهان است و در این منطقه است که تمدن بشری شکل گرفته و تمدن تاریخی و باشکوه ایرانی- اسلامی نضج گرفته و بالنده شده است و این راز تقابل صهیونیست‌ها با ایران و ایرانیان است. امروز ایران اسلامی بعد از چند قرن، در مسیر تمدن‌سازی قرار گرفته و به دنبال شکل دادن به تمدن نوین اسلامی است. همین مسئله برای دشمنی غرب و صهیونیست‌ها با ایران و کشور‌های منطقه به خصوص کشور‌هایی که خود را در این چارچوب می‌بینند کافی است. غرب به عنوان یک ماهیت فکری و مادی توانسته طی دو سه قرن اخیر بسیاری از تمدن‌ها را به شکست وادار کرده و هژمونی خود را توسعه دهد ولی در برابر تمدن اسلامی که نماینده اصلی آن ایران است، به خصوص بعد از انقلاب اسلامی دچار چالش جدی شده است. 
اگر از موضع تمدنی به جهان اسلام نگاه شود به طور کلی دو تفکر و دو نوع نگاه قابل تشخیص است. نگاه عقلانی تمدن‌ساز که نماینده اصلی و سرچشمه آن ایران است که با توجه به تاریخچه حکمی و فلسفی و تمدنی خود و با تکیه بر حکمت شیعی به دنبال تمدن‌سازی و مقابله با سلطه‌جویی و برتری‌طلبی تمدن غرب است و یک نگاه، اسلام متصلب ضدعقل واپس‌گرا که اتفاقاً با سلطه غرب همراه شده و در تقابل و دشمنی با نگاه اول قرار دارد. پس روشن است که ماجرای فلسطین و رژیم نامشروع صهیونیستی، صرفاً یک منازعه محلی بین دو گروه از اهالی آن محل نیست. بلکه داستان تقابل تمدنی و سلطه‌جویی کسانی است که با هدف ایجاد یک پایگاه دائمی در منطقه و توسعه سلطه خود یک پادگان نظامی مجهز متشکل از افرادی از سراسر جهان شکل داده‌اند. از این منظر صهیونیست‌ها نه تنها با اسلام به لحاظ اعتقادی و مذهب دشمنی داشته و آن را مانع توسعه‌طلبی خود می‌دانند و به نیابت از غربی‌ها در چارچوب جنگ تمدن‌ها باید اسلام را شکست داده و تحت انقیاد درآورند، بلکه خود را مهم‌ترین دشمن تمدن ایرانی و ایرانیت دانسته و ایران را بزرگ‌ترین مانع در برابر اهداف شوم خود می‌بینند. امروز رژیم صهیونیستی در وضعیتی به سر می‌برد که هر روز توسط گروه‌های مقاومت مختلف مورد حمله قرار می‌گیرد. تجارت و اقتصادش ضربه شدیدی خورده و وضعیت اجتماعی داخلی‌اش کاملاً متزلزل است و علاوه بر تشدید روند مهاجرت معکوس، ایده کشور صهیونیستی دچار چالش اساسی شده و برای اولین بار انگاره فروپاشی و ازاله موجودیت این رژیم در اذهان صهیونیست‌ها شکل گرفته است. 
امروز وضعیت به قدری برای صهیونیست‌ها بغرنج است که چهارمین ارتش مدعی دنیا نتوانسته از پس یک گروه کوچک مقاومت در غزه برآید و در تقابل با حزب‌الله وضعیت به گونه‌ای شده که هزاران نفر از ساکنان صهیونیست مناطق شمالی دیگر حاضر به برگشت به این مناطق نیستند. در سطح جهانی نیز با کشتار هزاران زن و کودک بیگناه در غزه و جنایات ضدبشری که حتی در مجامع بین‌المللی همچون دادگاه لاهه نیز باعث محکومیت این رژیم شد، افکار عمومی جهان به شدت نسبت به ماهیت پلید، ضدبشری و شیطانی این رژیم آگاه شده واین رژیم بدترین وضعیت را از نظر تلقی و نگاه جهانیان دارد. بالا رفتن تقابل و اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه ایران در چند ماه گذشته و به خصوص اقدام تروریستی و جنایت‌آمیز در حمله به کنسولگری ایران در دمشق بعد از ناکامی در رسیدن به اهداف خود در حمله به نوار غزه، برای جبران شکست ترمیم‌ناپذیر در عملیات طوفان‌الاقصی بوده و نشان‌دهنده ناتوانی، به استیصال رسیدن و درکی عمیق و جدی از تهدید موجودیتی معتبر توسط این رژیم است که تلاش می‌کند با تغییر زمین بازی و درگیر کردن حامیان غربی‌اش با ایران، شاید راهی برای نجات خود از این مخمصه پیدا کند. اقدامی که البته مشروعیت جهانی برای وارد کردن ضربات نهایی بر پیکره این رژیم نامشروع را فراهم نموده و در نهایت به پایان آن سرعت خواهد داد. امام خمینی (ره) درکی الهی از ماهیت منحوس رژیم صهیونیستی داشت که از همان ابتدای نهضت، همواره ضدیت با این رژیم را سرلوحه خود قرار داد و با اعلام روز قدس، حرکت دائمی ملت‌های منطقه و جهان برای نابودی این موجودیت منحوس را پی‌ریزی کرد. روز قدس روز مقابله با کودک‌کشی، جنایت و شرمطلق است. روز مقابله با رژیمی جعلی است که علاوه بر دشمنی با اسلام، خود را بزرگ‌ترین دشمن ایران و تمدن ایرانی می‌داند. رژیمی که اگر به پایان نرسد هیچ ابایی از انجام این جنایات علیه دیگر کشور‌ها و دیگر ملت‌ها ندارد. از این روست که شرکت در راهپیمایی روز قدس، کمترین اقدام اخلاقی و عقلانی هر انسان با هر نگرش برای نابودی شر مطلقی است که در جنگ با اسلام، انسان و ایران قرار دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1473635/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

اپل شارژر را از جعبه آیپد پرو و آیپد ایر هم حذف کرد؛ اما نه در همه کشورها

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

الگوی چینی ترک برداشت

پانزدهمین نشست کارگروه تغییر اقلیم وزارت نفت برگزار شد

اعلام برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

انویدیا با همکاری زیرمجموعه آلفابت نسل بعدی ربات‌های صنعتی را متحول خواهد کرد

فرجام دوئل داغ اصولگرایان

شوک دوم به شانا

تولید حدود 277 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال 1402

پیکسل 8a رونمایی شد؛ رقیب گلکسی A55 با تمرکز بر هوش مصنوعی

مدیر اجرایی OpenAI: هوش مصنوعی امروزی، یک‌سال دیگر به‌طرز مضحکی بد خواهد بود

درخواست مهاجری از سردار رادان : با لباس شخصی به همراه خانواده به خیابان ها بروید و از زنان محجبه درباره "طرح نور"سوال کنید

اسرائیل زیر منگنه پذیرش آتش‌بس

یورش همه‌جانبه ارتش اسرائیل به رفح

OpenAI ابزاری برای شناسایی دیپ‌فیک‌های DALL-E عرضه می‌کند

دیدار وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

پشیمانی مردی که بعد از قتل همسرش قصد خودسوزی داشت

نینتندو وعده داد؛ سوئیچ 2 قبل از آوریل 2025 معرفی می‌شود

وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد

برنامه‌ی وزیر آموزش و پرورش برای اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

لیست هزینه اجاره‌نشینی در آپارتمان‌های لوکس تهران؛ پاسدارن 140متری، 3 میلیارد و 400 میلیون رهن کامل

علامت تجاری مرموز PuraOS ثبت شد؛ هواوی چه برنامه‌ای در سر دارد؟

قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران

برنامه‌ی وزیر آموزش پرورش برای اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

دستگیری اوباش جنوب تهران

معاون وزیر بهداشت: ماماها، زنان را به زایمان طبیعی تشویق کنند

فروردین خاموش مسکن تهران

گوشی فوق مقاوم 2024 بلک‌ویو دوربین حرارتی دارد

عدم نوسان قیمت موبایل زیر 600 دلار نشانه موفقیت سیاست تثبیت

عملکرد مطلوب صنعت گاز در عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه در حمله تروریستی

نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند

بارش شدید باران در قم و ایلام

بارش باران باعث طغیان رودخانه‌های پاکدشت تهران شد

مشاهده گور ایرانی در پارک ملی توران

وزیر صمت: تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است

تاریخ رونمایی سری X100s ویوو و X100 Ultra رسما اعلام شد

نسخه جدید اپ‌های «فاینال کات» و «لاجیک پرو» برای آیپد پرو با تراشه M4 معرفی شد

تردید در سلامت آب‌های معدنی!

مزاحم تلفنی‌های اورژانس به شدت مشغول کارند!

رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد

بازدید از کیفیت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن

با خرید 100 خودرو هم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوید!

مراسم رونمایی آیپدهای 2024 اپل با آیفون ضبط شده بود!

گوگل نحوه فعال‌کردن احراز هویت دو مرحله‌ای خود را تغییر می‌دهد

روایت «فارن افرز» از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای عربستان